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PowerKite.net  |  LA TRACTION  |  Les Voiles et Deltas de traction  |  Fil de discussion: Bridage B/C pour Vapor - Des infos ? Des tarifs ? 0 Membres et 1 Invité sur ce fil de discussion. « sujet précédent | | sujet suivant »
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Auteur Fil de discussion: Bridage B/C pour Vapor - Des infos ? Des tarifs ?  (Lu 5380 fois)
eric
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Messages: 9


Re : Bridage B/C pour Vapor - Des infos ? Des tarifs ?
- Répondre n°15 le 06 Février 2018 à 14:58:23 -

Hi, here is a message from Eric, Holland.

I have used Google Translate to understand the French text of all the messages.

I am pleased to see the discussions about "changing" classic Vapors into depower.

About 40 people are now busy converting their Vapors into depower...some have finished all work, other have still to start..... : yes, the conversion takes some time !

The Vapor is per definition a stable kite. With depower it becomes even more stable and yes it can handle a larger windrange. It should be possible to cover the windrange of 2-3 "classic" kites.
For recreational riders, converting into depower makes the riding safer and more comfortable. Even my wife Wendy, who always had good fun with her PKD Centuries, changed to depower Vapor and she is really in love with the depower kites.....she has sold all of her Centuries !

It is my personal believe that depower makes the kite safer to ride and yet also faster in racing conditions : downwind you will go much faster then a "classic" Vapor, simply because you can ride a bigger kite.

Yes, it is correct that the latest depower race kites are most likely faster.  If you want to race professionally and always win races, then you will need to buy the latest race kites for sure Smile.
The Vapor depower is raceworthy. It takes practise, like with all other kites.
People that already have Vapors and do not want to spend too much money on the latest depower race kites, the depower Vapor is an excellent alternative.

Please note during the GPA SPO races last year, I was able to win a few races with my Vapor depower 6.5. I was racing against Aero , R1 and Sonic !
https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19905328_840934382720813_4479963753949017033_n.jpg?oh=a6399663cd4f707d99046ea5f51ed80f&oe=5ADB1F14
Also, in Holland I won a few races with the depower Vapor and during the 2015 8 hrs of Les Hemmes, I finished 1st with the depower 7.8 in the solo class and 3rd overall.

The bridles and speed systems are splices and sewed the same way race kites are made. Everything is made at a kite manufacturing company that already produces race kites.
The Vapor itself has very strong bridle attachment points. This means depower bridle is well suited to be installed on the Vapor.


If you need more information on the depower Vapor, please contact me...I am always able to help out !

Give "old skool" Vapors a second life !

Rgds

Eric
eric (dot) leegwater (at) gmail (dot) com

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Pour me contacter, cliquer sur la petite enveloppe ci-dessous, et non pas sur "MP", qui ne me convient pas... Merci! :)
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Re : Bridage B/C pour Vapor - Des infos ? Des tarifs ?
- Répondre n°16 le 07 Février 2018 à 10:58:04 -

Je découvre ce sujet avec bonheur, persuadé que je suis depuis bien longtemps que toute voile d'un voilier quelconque nécessite impérativement de disposer d'une écoute pour être bordée ou choquée selon les circonstances. La petite vague du passage au B/C de nos meilleurs pilotes devient donc une déferlante, et c'est tant mieux !  Smile

Petite question en annexe: l'absolue nécessité que la voile soit attachée au pilote en permanence pour permettre le pilotage d'une voile B/C avec une barre ne pose-t-il pas de problèmes de sécurité supplémentaires, en cas de besoin soudain et fortuit...?
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Re : Re : Bridage B/C pour Vapor - Des infos ? Des tarifs ?
- Répondre n°17 le 08 Février 2018 à 20:56:25 -

Petite question en annexe: l'absolue nécessité que la voile soit attachée au pilote en permanence pour permettre le pilotage d'une voile B/C avec une barre ne pose-t-il pas de problèmes de sécurité supplémentaires, en cas de besoin soudain et fortuit...?

Salut ;)

Pour moi ça me gène pas, on a des barres équipé de largueur plutôt efficace pour peu qu'on en prenne soin. C'est un progrès par rapport aux poulies captive + largueur (qui largue pas en charge) que j'utilisais avant sur les ailes 4 lignes. De plus le fait d'avoir un leash largable lui aussi me rassure, dans les faits ça me plairais pas de tous larguer et prendre le risque de blesser quelqu'un avec des poignées ou une barre.
Journalisée

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